Marknadsföring i en digital era

–  Etik och ansvar

Den snabba utvecklingen inom marknadsföring, med nya tekniker och allt fler kanaler att välja mellan, ställer höga krav på marknadsförande företag. Hur säkerställer de att deras marknadsföring är etisk? Vilka krav går det att ställa i samarbeten, och vilket ansvar tar influencers och plattformae?

Under det här seminariet kommer vi att diskutera vilka möjligheter och utmaningar som den digitala eran erbjuder, och hur det nya reklamlandskapets aktörer säkerställer att de agerar etiskt.

Efter seminariet bjuds deltagarna in till ett efterföljande mingel. 

 

Deltagare

Moderator: Beata Wickbom, digital strateg & grundare, HejDigitalt!

Sandra Beijer, Bloggare och författare, Niotillfem; Damon Razazi, Marketing Manager, Mapiful; Daniel Redgert, VD&Grundare, Redgert Comms; Daniel Strandberg, Sverigechef, Troot Network; Elisabeth Trotzig, Reklamombudsmannen; Carl Wåreus, Head of specialists, Google

Anmälan